Anneleen Mulder
“In mijn werk als co-teacher en adviseur ontmoet ik veel professionals die hun taalonderwijs willen verbeteren of aan de slag willen gaan met onderzoekend leren of spelontwikkeling van jonge kinderen. In de praktijk betekent dit dat ik vooral op de werkvloer te vinden ben. Bijvoorbeeld om samen met collega’s activiteiten te ontwerpen vanuit Close Reading, waarbij we taalontwikkeling verbinden aan de inhouden van het kernconcept of het thema.”
“Ik geef onder meer trainingen, bereid samen met professionals lessen voor en geef regelmatig zelf les als co-teacher. In mijn begeleiding zoek ik steeds naar de mogelijkheden die op een school al aanwezig zijn. Ik geloof in de kracht van vakmanschap van de professional. De inhoud en vorm van ondersteuning die ik bied sluit aan bij de behoeften van de professionals. Collega’s waarderen mijn open houding. Ook krijg ik terug dat mijn begeleiding als inspirerend en praktisch wordt ervaren.”
“Ik geloof in de kracht van vakmanschap van de professional”
- Workshop ‘taaldoelen verbinden aan onderzoekend leren’ voor SWV Rijnstreek (2021)
- Begeleiding traject ‘rijk spel in de onderbouw’ voor basisschool Marcoen (2020) en Montessorischool Oosterhout (2022)
- Docent nascholingsmodule ‘Onderzoekend en Ontwerpend Leren’ voor AVANS PLUS, 2020 – heden
- Workshop ‘Wereldgericht onderwijzen’ voor Stichting SaKS (2023)
- Begeleiding traject ‘Ontwerpen en begeleiden van Spel en onderzoek in thematisch werken’, voor Stichting Delta Onderwijs, 2020 – 2023
- Lezing ‘Betrokken schoolkinderen’, Stichting BKK, 2019
- Lezing ‘Dialogisch schrijven’, Stichting Taalvorming, 2023
Betekenisvol taalonderwijs
Wereldwijs thematisch onderwijs
Onderwijs ontwerpen vanuit leerlijnen
Spelontwikkeling en onderzoekend leren
Coaching-on-the-job