Drs. Hans Boudestein
De kunst van leren en ontwikkelen ligt in het leggen van een goede relatie tussen leerling en leerstof. Ik wil de leerkracht helpen bij het zoeken naar kansen en mogelijkheden om de ideale onderwijssituatie voor elk kind te vinden. Daarbij koppel ik zoveel mogelijk theorie aan praktijk en ervaring. De uitdaging is samen met de leerkracht en de school te ontdekken wat mogelijk is en wat mogelijk gemaakt kan worden.
“Zoeken naar kansen en mogelijkheden voor elk kind”
- Scholencluster De Oosthoek, Jubbega e.o.: Werken vanuit leerlijnen en cruciale leermomenten
- SIKO, Schiedam: Audits van de zorgstructuur
- Deltascholen, Arnhem e.o.: Kwaliteitsverbetering van diverse scholen; ontwikkeling handboek Stappenplan Analyse Data voor alle leerkrachten
- PO-raad: Begeleiden van zwakke en zeer zwakke scholen (“Vliegende Brigade”)
Opbrengstgericht werken in PO
Verbeteren instructievaardigheden
Begeleiden zwakke en zeer zwakke scholen
Coaching directies, IB-ers, leerkrachten
Verbeteren van rekenresultaten
De St. Paulusschool in Arnhem kende zwakke rekenresultaten en tegenvallende CITO-scores. Hans Boudestein analyseerde de data van de CITO-scores. Met de leerkrachen ging hij aan de slag. Het resultaat: sterk verbeterde rekenresultaten.