Elsbeth Kwant
“Mijn hart ligt bij scholen in het PO die het net even anders doen en nieuwe wegen inslaan moeten of willen inslaan. Onderwijs anders organiseren en mensen op andere manieren laten samenwerken en leren daagt me enorm uit. Ik heb veel ervaring opgebouwd in het vernieuwingsonderwijs; Jenaplan, Montessori en Freinet. Op deze scholen staat zelfstandigheid, zelfredzaamheid en leren op eigen niveau en tempo centraal.”
“In mijn loopbaan heb ik diverse leidinggevende functies vervuld in het PO en was ik integraal verantwoordelijk. Verder breng ik veel ervaring in als adviseur, trainer en (wandel)coach. Ik houd van inhoudelijke vraagstukken en werk graag in een dynamische, complexe en unieke omgeving. Bij voorkeur met een speciale doelgroep. Dit kan een school zijn die onderwijs verzorgt aan vluchtelingen of een vernieuwende school die buiten de bestaande paden wil treden.”
“Denken en doen gaan bij mij hand in hand en kom hierdoor snel tot acties. Ik luister, vraag door en doorzie goed wat nodig is. Daarbij blijf ik steeds oog houden voor ‘het grote plaatje’. Wat ik vaak terugkrijg is dat het mijn kracht is om vernieuwingen echt van de grond te krijgen. Mensen die met me samenwerken omschrijven me als energiek en daadkrachtig en noemen me een doorzetter met visie én lef. Iemand die mensen eigenaarschap laat nemen en hen echt ‘aan zet’.”
“Jouw kracht, mijn kracht: samen sterk”
- Visie en beleidsontwikkeling hoogbegaafdheid met managementteam en team. Nulmetingen HB op verschillende PO -scholen.
- Beleid en advies ontwikkeling burgerschap en sociale integratie, leerlijn en aanbod sociaal emotioneel leren – Vernieuwingsschool Freinetschool (als(interim) directeur ook ervaring met visie en beleidsontwikkeling en de vertaalslag naar de praktijk).
- Trainingen op verschillende scholen in het PO over hoogbegaafdheid (onderpresteren, executieve functies, leren leren, signaleren, mind-set).
- Professionele leergemeenschap opzetten met het team; (leerteams, eigenaarschap leerlingen en team) SBO – Utrecht/ Montessori- school Utrecht.
- (Wandel)coachingstrajecten; begeleiding onderwijsprofessionals en hoogbegaafden die met meer plezier en energie in werk en leven willen staan.