Fidan van der Haar

“Mijn focus ligt vooral bij het praktijkonderwijs en het vso. Om leerlingen te laten bloeien is meer nodig dan een warm hart. Zoals goed klassenmanagement, effectieve instructie met het DI-Model, maar ook bijvoorbeeld het contact met stagebedrijven. Kortom, het hele plaatje rondom de leerling moet kloppen: pedagogisch, didactisch én organisatorisch.”

“Wat mij drijft is leerlingen te brengen tot zoveel mogelijk succesbelevingen. Uit eigen ervaring – ik was jarenlang werkzaam op een praktijkschool – weet ik dat de leerlingen in het praktijkonderwijs en vso heel veel in huis hebben. Betekenisvolle en eigentijdse leeromgevingen voor deze jongeren kunnen echt het verschil maken bij het ontdekken en benutten van talenten en kwaliteiten.”

“Scholing Voor Arbeid (SVA) van KPC Groep helpt het praktijkonderwijs en vso-scholen doelen te bepalen voor de praktijkvakken. Ook sluit SVA goed aan bij wat het werkveld vraagt en kun je er mooie leerlijnen mee opzetten. Voor de leerling is het natuurlijk hartstikke belangrijk dat hij met SVA branchegerichte certificaten kan behalen.”

“Het daagt me uit samen met docenten en teams ambities in praktijk te brengen en nieuwe stappen te zetten in de onderwijs- en schoolontwikkeling. Mede door mijn analytische aanpak kan ik doorgronden waar kansen en ontwikkelmogelijkheden liggen om de kwaliteit van onderwijs naar een hoger plan te brengen. Dat doe ik vanuit een stevige praktijkbasis en met gebruikmaking van gefundeerde inzichten uit de theorie.”

“Voor goed onderwijs is meer nodig dan een warm hart”

    Klassenmanagement
    Werken met het Directe Instructiemodel
    Coaching van docenten
    Werken met SVA