“Interim management is een bijzonder en boeiend vak. Een vak met een eigen identiteit dat ook niet iedereen kan. Ik zie het als topsport.
Leerlijnen in het vso en praktijkonderwijs. Het is een thema waarbij Mandy Ankersmit regelmatig scholen ondersteunt. Samen met Diane van der Voorn maakt ze docenten bewuster van de mogelijkheden...
“Scholen hebben steeds meer aandacht voor de verstandelijke vermogens van leerlingen met een hoog IQ. Dat is mooi, maar een puur cognitieve focus negeert de ‘zijnskenmerken’ van de hoogbegaafde.”
Provocatieve begeleiding. Op het Carmel College Salland verzorgde Johan Vlasblom een tweedaagse praktijktraining voor docenten en mentoren.
Hoe kun je reageren op mensen die prima werk leveren, maar daarbij gedrag vertonen dat niet kan? Daarover gaat het sprookje van de Briesende Bovenmeester dat Jan Ruigrok schreef.
KPC Interim: voor een blijvend resultaat “De initiële vraag is tijdelijke vervulling van een functie. Maar als je de vraag achter de vraag achterhaalt gaat het vaak om verandermanagement.”
Esther de Boer, specialist hoogbegaafdheid en auteur, krijgt in haar begeleidings- en trainingsactiviteiten met onderwijsprofessionals regelmatig de vraag naar een verdiepingstraject voor begeleiders
Vrijdag 16 juni sloot een groep van twaalf onderwijsprofessionals de opleiding intern onderwijsadviseur af.