Nieuws

Leraren in de lead: over betrokkenheid bij beleid en onderwijsontwikkeling

In het recent gepubliceerde rapport Een Stevige Stem van de Onderwijsraad wordt benadrukt dat de zeggenschap van leraren cruciaal is voor de kwaliteit, uitvoerbaarheid en het draagvlak van onderwijsbeleid, zowel op school- als op landelijk niveau. Ton Bruining, opleider en onderwijsdenker, las het rapport en deelt zijn waarnemingen.

Nieuw in ons netwerk: Wout Penning

“Onderwijs kan alleen groeien als er een duidelijke koers is en een stevig fundament. Dat is mijn sterke overtuiging. Dit fundament rust op de missie en de visie van schoolorganisaties en de passie en het vakmanschap van onderwijsprofessionals. Met mijn ervaring als bestuurder en mijn bedrijfskundige achtergrond help ik onderwijsorganisaties om niet alleen grip te […]

Herontdek je onderwijspassie: nieuw programma van ZIN Academie en KPC Groep

“Iedere onderwijsprofessional verdient tijd voor bezinning,” vertelt Bart van Linder, medeontwikkelaar van het nieuwe programma ‘Passie voor onderwijs. Hoe houd je het vuur brandend?’. Deze tweedaagse training, die ZIN Academie samen met KPC Groep organiseert, richt zich op docenten die hun enthousiasme voor het vak willen hervinden. In een tijd waarin de hoge werkdruk, administratieve […]

Masterclasses over professionaliseringsbeleid

KPC Groep ondersteunt schoolleiders, leraren en onderwijsteams bij de ontwikkeling van het professionaliseringsbeleid en het toepassen van werkwijzen om daar zelf vorm aan te geven.