
Veel 55-plussers brengen een schat aan kennis en vaardigheden mee, die essentieel zijn voor de kwaliteit en continuïteit van het onderwijs.

In het recent gepubliceerde rapport Een Stevige Stem van de Onderwijsraad wordt benadrukt dat de zeggenschap van leraren cruciaal is voor de kwaliteit, uitvoerbaarheid en het draagvlak van onderwijsbeleid, zowel op school- als op landelijk niveau. Ton Bruining, opleider en onderwijsdenker, las het rapport en deelt zijn waarnemingen.

“Onderwijs kan alleen groeien als er een duidelijke koers is en een stevig fundament. Dat is mijn sterke overtuiging. Dit fundament rust op de missie en de visie van schoolorganisaties en de passie en het vakmanschap van onderwijsprofessionals. Met mijn ervaring als bestuurder en mijn bedrijfskundige achtergrond help ik onderwijsorganisaties om niet alleen grip te […]

Respectvol met elkaar omgaan is bij ons vanzelfsprekend, zo lezen we op de website van !mpulse in Leeuwarden. De principes van het Herstelrecht liggen aan de basis van het pedagogisch klimaat.

Interview met Jan Ruigrok over provocatieve coaching en leerlingen in beweging brengen.

In de verhalenreeks SVA Stories laten we zien hoe zij via de branchegerichte SVA-programma’s vakgericht leren en de stap naar een baan maken.

“Iedere onderwijsprofessional verdient tijd voor bezinning,” vertelt Bart van Linder, medeontwikkelaar van het nieuwe programma ‘Passie voor onderwijs. Hoe houd je het vuur brandend?’. Deze tweedaagse training, die ZIN Academie samen met KPC Groep organiseert, richt zich op docenten die hun enthousiasme voor het vak willen hervinden. In een tijd waarin de hoge werkdruk, administratieve […]

KPC Groep ondersteunt schoolleiders, leraren en onderwijsteams bij de ontwikkeling van het professionaliseringsbeleid en het toepassen van werkwijzen om daar zelf vorm aan te geven.