De goede les: pedagogisch-didactisch handelen
Doel
Up-to-date inzichten delen rond het ontwerpen en organiseren van betekenisvolle en uitdagende lessen.
Inhoud
- Hoe voldoe ik als docent aan de basisbehoeften van mijn leerlingen?
- Hoe kom ik tot intrinsieke motivatie van leerlingen?
- Hoe zorg ik voor actieve en betrokken leerlingen?
- Carrousel vanuit verschillende invalshoeken over de vraag: ‘Hoe zorg ik binnen mijn eigen lessen voor meer betrokken en actieve leerlingen?’ U gaat aan de slag met een actieplan voor de komende periode.
Werkwijze
Theorie aanreiken, good practices bespreken, aan de slag met eigen methode/vakwerkplan.
Resultaat
Nieuwe kennis en praktische opdrachten die de volgende dag van betekenis kunnen zijn in de lessen.
Tijdsinvestering
Afhankelijk van de keuze voor inspiratiebijeenkomst of InCompany traject.
NB Tenzij anders vermeld gelden voor de deelname aan de trainingen geen aanvullende eisen ten aanzien van vooropleiding of ervaring en bedraagt de studiebelasting uitsluitend het vermelde aantal contacturen.