Masterclass: Professionalisering die werkt, deugt en deugd doet
Doel
In korte en boeiende masterclasses daagt Ton Bruining u uit om samen met andere onderwijsprofessionals de urgenties, dilemma’s en mogelijke interventies omtrent het professionaliseringsbeleid in uw onderwijsorganisatie te verkennen.
Op 9 december 2024 vindt de masterclass “Professionalisering die werkt, deugt en deugd doet” plaats.
Inhoud
Onderwijs is een morele opdracht en onderwijsorganisaties vormen een speelveld waarop individuele onderwijsprofessionals en onderwijsteams dagelijkse vele morele keuzes maken. In deze masterclass gaan we in op het vermogen van u en uw collega’s om morele besluiten te nemen en de mogelijkheden om de kwaliteit van die besluiten te vergroten.
Werkwijze
Vooraf nodigt Ton Bruining u uit om uw (leer)vragen in te brengen. Uw vragen verweeft hij in een programma waarin u uw kennis, inzicht en vaardigheden verder ontwikkelt en verfrist. De praktische insteek van het programma helpt u om het professionaliseringsbeleid van uw eigen schoolorganisatie onder de loep te nemen en naar een hoger niveau te brengen.
Leestips:
- Drie denkfouten over professionalisering (blog)
- Professionaliseren met impact (whitepaper)
- Zeven sleutels voor professionalisering met impact (infographic)
Resultaat
Door het volgen van de masterclass vergroten de deelnemers het inzicht in de mechanismes rondom morele besluitvorming, nemen ze kennis van mogelijkheden om de kwaliteit van het morele besluitvormingsproces te vergroten en van de betekenis voor de kwaliteit van het onderwijs, de onderwijsorganisatie en de onderwijsprofessional.
Omvang
Deze masterclass vindt plaats op 9 december 2024 van 13.30 uur tot 16.30 uur.
Deze masterclass kan ook geheel op maat voor uw organisatie worden verzorgd. Interesse? Mail naar info@kpcgroep.nl
Praktische informatie
- Minimale groepsgrootte is 6 deelnemers; de maximale groepsgrootte is 16 deelnemers.
Profiel Ton Bruining
Dr. Ton Bruining (1956) heeft ruim 35 jaar ervaring als trainer, docent, adviseur, opleidingsmanager, lector, directeur, bestuurder en toezichthouder. Hij promoveerde in 2006 op een onderzoek naar leren op de werkplek. Op basis van zijn praktijkervaringen publiceert hij regelmatig in de vakpers. Hij adviseert en begeleidt onderwijsorganisaties bij de ontwikkeling van hun vermogen om te leren en te innoveren. Daarbij werkt hij met leraren, begeleidt hij interne adviseurs en stafdelingen en is hij gesprekspartner voor bestuurders en toezichthouders. Naast zijn advieswerk is Ton Bruining docent en begeleider in de master leren en innoveren van de Marnixacademie en maakt hij deel uit van de onderzoeksgroep van het lectoraat Leren en innoveren.
NB Tenzij anders vermeld gelden voor de deelname aan de trainingen geen aanvullende eisen ten aanzien van vooropleiding of ervaring en bedraagt de studiebelasting uitsluitend het vermelde aantal contacturen.