Praktijkdossier Meervoudige intelligenties – De combinatie met kernconcepten in de praktijk
Het werken met kernconcepten – onderdeel van het onderwijskundig concept dat onder meer op Wittering.nl is ingevoerd – biedt een goede inhoudelijke invulling wanneer een school met de uitgangspunten van Meervoudige intelligenties wil werken. Door de kernconcepten te benaderen vanuit de invalshoeken van Meervoudige intelligenties is het mogelijk een leeromgeving in te richten waar kinderen op allerlei manieren kunnen leren.
Naast een uitleg over Meervoudige intelligenties en over het werken met kernconcepten bevat dit praktijkdossier een uitgebreide beschrijving van basisschool Klinkers. Geïllustreerd door foto’s wordt de rijke leeromgeving beschreven die deze school creëerde vanuit de invalshoeken van Meervoudige intelligenties tijdens de uitvoering van het kernconcept Groei en leven.
Een inspiratiebron voor teams van scholen die met kernconcepten of met Meervoudige intelligenties op hun eigen school aan de slag willen gaan.