Werkplekleren in het basisonderwijs
Anders organiseren van onderwijs en procesbegeleiding bij onderwijs- en teamontwikkeling. Dit soort vragen pakken we graag op. Wat in deze trajecten voorop staat: leren van en met elkaar op de werkplek, aansluiten bij de ontwikkelkracht van het team en onderwijs professionals leren om het zelf te gaan doen.
Aan de hand van drie verhalen geven we inkijken in hoe onze netwerkpartner Sandra Loos te werk gaat. De verhalen zijn beschikbaar als download.
Hoe De Duinsprong stap voor stap werkt aan de doorgaande leerlijn
Werken vanuit doelen en leerlijnen. Het kind stap voor stap volgen in zijn ontwikkeling. Beter aansluiten bij de verschillende onderwijsbehoeften. Basisschool De Duinsprong in Drunen is volop bezig dit om te zetten in concrete uitwerkingen. Directeur Heidi Smits neemt ons mee in het ontwikkelproces van ‘haar’ school. Sandra Loos verzorgt een
De Oversteek: Nieuwe wegen zoeken om kindgerichter te werken
Wat staat ons als team te doen als we kindgerichter willen werken? Deze vraag stelde speelleercentrum De Oversteek in het Brabantse Liempde zich. De antwoorden zijn zichtbaar en merkbaar aan het worden. In gesprek met directeur-bestuurder Irene Verbeet. “Als team zijn we samen op weg en zoeken we naar bewandelbare paden. Elke keer maken we een stapje vooruit.
De Bijenkorf: “Goud waard dat we nu de goede richting te pakken hebben”
We wilden meer betekenis geven aan het unitonderwijs. Dit was de ambitie van basisschool De Bijenkorf in Wageningen. “We hebben allemaal ‘ja’ tegen dit traject gezegd en door samen te leren is de kwaliteit van het team gegroeid.”